Publik i Ekhammarhallen
Ny information beträffande publik på tävlingsmatcher. Nu är det möjligt med 50 personer på läktaren. Detta gäller på såväl träning som tävlingsmatcher. Sammanfattning som måste fungera från Kungsängens handboll perspektiv baserat på SHF rekommendationer. Varje arrangerande hemmalag ser till att handsprit finns tillgänglig vid in och utpassering. Säkerhetsställ att bortalags primärt körande föräldrar får plats på ena delen av läktaren. I övrigt en fördelning om 25 personer vardera mellan hemma och bortalags föräldrar/supportrar. Vid in och utpassering ska händer spritas av. Varje lag ansvarar för att det ska finnas på plats. Minst En av ledarna säkerställer avstånd vid inpassering (även utpassering) och ser till att rätt antal personer från varje lag kommer in i hallen säkert. Denna rutin blir vårt biljettsystem. Ej överskrida 50 personer! In och utpassering för spelare och ledare från respektive lag sker genom omklädningsrummens ut och ingång bredvid ordinarie entre till Ekhammarhallen. Visa respektive sällskap var de kan sätta sig på läktaren för att säkra avstånd till varandra och avbytarbänken, detta är vår numrering. Ingen publik på nedersta raden närmast avbytarbänken, ej heller på bänkraden högst upp mot gången. Säkerhetsställ avstånd mellan sällskap på läktaren (2 m). OBS! Lag och funktionärer på plan lämnar efter match först och går in i respektive omklädningsrum innan nästa match lag och funktionärer får beträda planen. Släpp ut färdigspelade lag från baksidan dvs ut från omklädningsrummen. Ingen duschning i Ekhammarhallen i ordinarie seriespel. Nyckel till café och hall hämtas hos kansliet, mån och tors kl 17:00-19:00. Återlämnas direkt måndagen efter helgens spel. Efter avslutat matchpass ska i vanlig ordning ske grovstädning av Ekhammarhallen, dvs läktare och entre. Dator läggs tillbaka i Cafe och matchklockan i kassaskåp, nyckel till kassaskåp ska läggas i locket på verktygslådan i övre bollrummet. Cafét är som tidigare informerat stängt tills det att vi anser det möjligt att ha öppet vid tidpunkten gällande regler. I mailet till lagen bifogas sedvanligt café/hallansvarschema som i rådande situation innebär endast det viktiga hallansvaret och säkerhetsställa ovan gällande regler. Ni som lagledare ser till att schema i respektive lag upprättas då ert lag har café/hallansvar enligt schemat. Det är föräldrar i respektive lag fortsatt som skall hjälpa till som café/hallansvariga. Var dock noggrann att ovan instruktion medföljer och följ upp att det fungerar. På seniormatcher dvs herr och dam (div 1) sköts detta av evenemangsgruppen. Var noga med att själva kolla upp era matchtider då det är mycket ändringar som sker konstant pga av sjukdomar, utdragna lag osv. Vi kommer försöka uppdatera bifogat schema under resans gång, dock ett eget ansvar här också. OM man får en bekräftat COVID-19 fall i laget skall laget meddela styrelsen och FHM rekommendationer för karantän följas dvs du skall minst vara hemma i sju dagar från det att symtom startade. Vidare stannar man hemma om man upplever någon symtom för att förhindra smittspridning. Kommunen är kontaktad för att utrusta offentliga miljöer såsom toaletter med handsprit och utöka frekvensen av städning av dessa samt omklädningsrum etc. Detta gäller tillsvidare och kan komma att ändras beroende på utveckling och nya restriktioner! Alla lagen har fått mail om rekommendationer från SHF samt länk till dessa. Om någon inte fått mail från mig som skall ha det, upplys mig på anders.melin@ksk.se. Lycka till med säsongens första matcher i Borgen! KSK Styrelse Anders M
Kungsängen Handboll
24 sep 2020
0kommentarer
KSK Herrar A förstärker på 9M
Byggstenarna i Herrar A:s lagbygge börjar ta form. Kungsängens SK presenterar nyförvärven Hugo Sweger och Johan Szybanow som skrivit på för Kungsängens SK säsongen 20 / 21. Hugo som kommer från HK Malmö har visat med sina rappa skott och fina spelförståelse att det gäller att se upp som motståndare. Johan som i år återvänder från spel i andra klubbar, nu senast i allsvenska Anderstorp, blir såklart en nyttig förstärkning både bakot och framåt. Hugo och Johan är två spännande spelare som vi ser fram emot att se i Ekhammar. Vi tror att båda kommer att bidra med nyttig erfarenhet till KSK och önskar båda två stort lycka till i vinrött! /Styrelsen
Kungsängen Handboll
18 sep 2020
0kommentarer
Målvakt och H6 förstärker damtruppen
Vi gläds åt att Emma Svartbro och Stephanie Forss har ritat på för Kungsängens SK säsongen 2020/2021. Med Emma får vi in en ung lovande målvakt som ytterligare stärker upp målvakspositionen i KSK. Stephanie känner vi sedan tidigare säsonger i vinrött, nu är hon åter tillbaka på H6 där hon med sina blixtsnabba kontringar och fina avslut är redo för en ny säsong. KSK önskar Emma och Stephanie ett stort lycka till under kommande säsong i vinrött och hoppas på många "räddning + kontiring" samarbeten mellan dem. Välkomna! /Styrelsen
Kungsängen Handboll
10 sep 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter