• Hemmamatcher Ekhammarhallen

    Hej Nu är det nära, snart seriestart och de första hemmamatcherna skall spelas i Ekhammarhallen. Vi följer tillsvidare handbollförbundets rekommendationer som går i linje med just nu gällande FHM restriktioner. Match Deltagande lag, två domare och två funktionärer får befinna sig i hallen under matchen. Deltagande lag får bestå av maximalt sjutton spelare och fyra ledare på bänken. Ytterligare två ledare får befinna sig på läktaren. Respektive lag får även låta fyra ytterligare personer befinna sig i hallen, detta kan exempelvis vara gästande lags föräldrar som transporterat laget, dessa personer sitter på läktaren. Det ligger ett nytt förslag/rekommendation från FHM om 500 personer i offentliga sammanhang som regeringen väntas ge besked på inom kort. Tills ny information kommer ut gäller ovan för matchspel, såväl träningsmatcher som seriespel. När det kommer till caféverksamheten som kommer den fortsatt vara stängd. Schemat för hösten är klart men kommer inte skickas ut förrän vi vet mer om de nya restriktionerna. Om vi från styrelsen bedömer det möjligt att ha öppet caféverksamheten kommer instruktioner kring sortiment, hygien, avstånd, antal personer samtidigt i cafét osv skickas med schemat. Spela snyggt och Hårt! KSK styrelse Anders Kungsängen Handboll 4 sep 2020 0kommentarer
  • Egna juniorer tar klivet upp!

    Kungsängens SK har glädjen att presentera 3 juniorer från de egna leden som tar steget upp i A-lagstruppen 20/21. Markus Scheidegger, William Eriksson och Melwin Bubini. Markus har utvecklats till en skyttestark M9 med bra spelförståelse och en outtröttlig vilja.William är en speedig 9m vars snabbhet kommer att vara ett vasst anfallsvapen i kontringar och genombrott. Melwin är en bestämd M6 som med sina hänsynslösa satsningar och sin förmåga att fånga bollar ur omöjlga lägen aldrig kommer vika ner sig. Vi är otroligt glada att killana tagit chansen och belönats med kontrakt. Vi önskar grabbarna all framgång och ett stort lycka till under säsongen! /Styrelsen Kungsängen Handboll 25 aug 2020 0kommentarer
  • Maia och Nadia förlänger

    Maia Nysten och Nadia Khanzadeh har valt att förlänga sina kontrakt med Kungsängens SK under säsongen 20/21. Maia spelar på H6 position med framgång, tack vare en bra skottarm och en bra inställning gör hon det jobbigt för våra motstånndare. Nadia som anslöt förra året har visat med sin snabbhet och vassa avslut från V6 att hon blir att räkna med i år. Vi önskar Maia och Nadia lycka under säsongen och välkomnar den till ytterligare en säsong i vinröda färger. /Styrelsen Kungsängen Handboll 20 aug 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter