• Säsongen 20/21 är igång!

    Hej Som ni alla säkert redan har läst kommer handbollssäsongen gå igång enligt plan med seriestart i september, även USM steg ett kommer genomföras, härligt! De äldre lagen har kommit igång med sina träningar enligt säsongens nya träningstider i Ekhammarhallen och UBG öppnar upp måndagen 24/8. UBG består av tre hallar som bedriver olika aktiviteter och vi vet att de yngre barnen säkert vill ha sina föräldrar på plats i hallen. KSK har inte fått någon information från skolan eller kommunen hur man ser på 50 personer regeln i offentliga sammankomster efter skoltid på skolan. Tränande lag i UBG tränar som man alltid gjort i A,B eller C hallen. Ledare ser till att i den hall man befinner sig i inte överskrider antalet personer om femtio och säkerhetsställer att avstånd mellan föräldrar 1,5-2m respekteras. Styrelsen föreslår att föräldrarna väntar på läktaren. Får ni andra eller kompletterande instruktioner från vaktmästare på plats är vi tacksamma om dessa vidarebefordras till oss så vi kan justera. KSK fortsätter följa FHM och SHF rekommendationer noga och uppdaterar våra rutiner i takt med att förändringar sker. På planen kommer allt vara sig likt på träningar och matchspel, dvs full kontakt mellan spelare. Under rådande restriktioner från FHM med max 50 personer i offentliga sammanhang kommer det fortsatt vara publikfritt på matcher och träningar. Det betyder att endast spelare och ledare vistas i hallen samtidigt och vid matcher tillkommer domare och funktionärer. När det kommer till träningar är det ytterst viktigt att tränande lag och efterkommande lag inte överstiger 50 personer och att vi respekterar rekommenderat avstånd 1,5-2m. Fortsätt "sprita" händer före och efter träning, använd egna vattenflaskor, handdukar osv. Dusch efter träning i Ekhammarhallen är godkänt förutsatt att den sker snabbt och att utgång inte sker genom hallen utan ut från respektive omklädningsrum. Det är fortsatt allas ansvar att hindra spridning av COVID-19 (CORONA). Håll avstånd till andra både inom och utomhus! Stanna hemma om du känner symptom som snuva, hosta eller feber. UPPDATERADE REGLER FÖR GYMMET NEDAN! MAX tio (10) personer i lokalen åt gången, sprid gärna ut er i lokalen. Använd handsprit innan träningsstart Håll ordentligt avstånd mellan varandra 1,5-2 m. Efter användning av vikter och stänger, använder papper och handsprit för att torka av. Efter avslutat träning, använd handsprit. Regler som alltid skall efterföljas och gäller sedan tidigare gym och i våra hallar! Håll rent och snyggt Ställ tillbaka vikter och stänger efter användning. Använd papperskorgar för skräp. Ta av dig ytterskor dvs inga ytterskor i gymmet. Medtagna inneskor används i gymmet. Det är av yttersta vikt att ovan efterlevs då vi verkligen uppmuntrar gymträning vid sidan av handbollen i skadeförebyggande och utvecklingssyfte. Vid frågor kontakta: Anders Melin anders.melin@ksk.se mobil: 0703 01 69 48 Thomas Andersson thomas.andersson@ksk.se mobil: 0706 91 91 99 Träna och spela snyggt och hårt! KSK styrelse Kungsängen Handboll 19 aug 2020 0kommentarer
  • Försäsongs Cup

    Helgen den 28-30 augusti åker vi till Örebro för att spel Klubbteam Cup (Tidigare AugustiCupen) Tolvlag anmälda, vi spelar i grupp B och kommer att möta Allingsås HK, IF Hellton U och Örebro SK handboll Dam under lördagen. Söndagen kommer det att bli placeringsmatcher beroende på hur det går dagen innan. Se oss gärna på Solidsport.se Mvh, Kungsängen SK Dam Damer A 19 aug 2020 0kommentarer
  • Tränings match mot AIK

    Då var det dag att börja spela matcher. Först ut för Damerna är träningsmatch mot AIK i Solnahallen. Nu på Lördag drabbar vi samman med Solnaklubben. Damer A 18 aug 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter