• Dags att anmäla sig till Håtuna Camp i augusti

    Håtuna Camp 2020! Hej alla ledare, föräldrar och handbollsspelare. Det är ett märkligt år i år där många planer för våren och sommaren har fått ändrats pga den pågående Corona-pandemin. Vi vill därför gå ut med det glada budskapet att klubbens årligen återkommande försäsongscamp, Håtuna Camp, planeras att genomföras som vanligt. Om det skulle vara så att vi ändå tvingas ställa in campet pga Corona, så kommer anmälningsavgiften att återbetalas i sin helhet. Campet kommer självfallet planeras med utgångspunkt från de Corona-rekommendationer som gäller när campet genomförs. Håtuna Camp är i år tillgängligt för dem som är födda 2004-2008 och genomförs, som tidigare, både utomhus och inomhus i ekhammarområdet 3-7 Augusti. Du som ännu inte anmält dig, passa på att göra det nu. Sista anmälningsdag är 10/6. I år är det många som förståeligt nog valt att avvakta med sin anmälan pga Corona så vi har en bit kvar till minimiantalet deltagare. Det är därför extra viktigt att du som vill gå anmäler dig nu. För dig som vill läsa mer så finns all information på campets egen hemsida http://hatunacamp.se/ . Nedan följer en sammanfattning Håtuna Camp: Tidpunkt: 3-7 augusti 2020 kl 9-17 (ledare kommer finnas på plats så barnen kan lämnas redan vid 8,00 om behov finns) Plats: Ekhammar Mat: Lunch och mellanmål ingår varje dag Kostnad: 2495 kronor Anmälningsavgift: 500 kronor Sista anmälningsdag: 10 juni 2020 då anmälningsavgiften ska vara betald. Med handbollshälsningar Viktor Fhors Ansvarig Håtuna Camp Frågor besvaras av Viktor Fhors 076-1255957 Thomas Andersson 0706-919199 Anders Melin: 070-3016948 Kungsängen Handboll 24 maj 2020 0kommentarer
  • Instruktion för träning i Ekhammar-gymmet under Corona

    Under coronaperioden behöver vi vara extra försiktiga vid all träning. Den kunskap som finns om viruset just nu indikerar att det sprids både via sk droppsmitta men även via döda ting som tex träningsutrustning. Samtidigt är vi inne i en tid där det är viktigt för klubbens äldre spelare (från A-ungdom och äldre) att kunna träna med tyngre vikter, för att förhindra skador under kommande säsong. Under den period som risken att smittas av Corona finns kvar i samhället så gäller därför följande regler i gymmet. Den som inte följer dessa regler kommer att förbjudas att träna där eftersom man då inte bara riskerar sin egen utan även andras hälsa. Nyckel lånar man som vanligt av sin ledare. • Maximalt 3 personer vistas i gymmet samtidigt. • Lokalen består av tre utrymmen och maximalt en person vistas i respektive utrymme samtidigt. • Tvätta händerna noggrant före träning (30 sekunder enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer). • Ytdesinfektion finns tillgängligt i gymmet (på ”bar-bordet”. Denna ska används både före användning av en utrustning och efter. Var mycket noggrann med detta då smittan kan finnas kvar på utrustningen. • Ta aldrig dig själv i ansiktet under träning utan att ha tvättat händerna mkt noggrant. Tvätta händerna noggrant efter träning. Ydesinfektionen fungerar bra även som handsprit så sprita gärna händerna också. • Ställ ALLTID tillbaka utrustningen efter användning så du tar hänsyn till nästa användare och håller lokalen snygg och funktionell. Ingen ska behöva städa efter dig. Håll även snyggt i dusch/toalettutrymmen samt i omklädningsutrymmet. Kungsängen Handboll 27 apr 2020 0kommentarer
  • Kompletterande information med anledning av coronaviruset

    Fram till idag har endast träning utan boll och med tillräckligt avstånd mellan spelarna varit tillåtet. Med anledning av att rekommendationerna från myndigheterna modifierats något så tillåter KSK nu träning med boll under följande förutsättningar 1. Träningen bedrivs utomhus 2. Spelarna spritar händerna både före och direkt efter träningen (lagledningen ansvarar för att alla har spritat händerna och det är mycket viktigt att lagledningen tillser att detta blir gjort på ett nogrannt sätt. Visa gärna spelarna hur) 3. Inget närkampsspel förekommer Dagens ändringar möjliggör framförallt teknikträning, skottträning och passningsövningar i tillägg till alla övningar man kan göra utan boll. Utöver detta har styrelsen beslutat att de spelare från pojkar och flickor 05 som är uttagna till stadslagssammankomst i maj kommer få möjlighet att träna inomhus vid 4 tillfällen. punkterna 2-3 gäller självfallet även dessa. Vi fortsätter följa pandemins utveckling och myndigheternas rekommendationer kopplade till detta så fortsätt håll utkik i detta forum. Kungsängen Handboll 27 apr 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter