• Kompletterande information ang Coronaviruset

    KSK:are. Vi får fortsätta vila ytterligare en period men vi följer utvecklingen noga och kommer uppdatera informationen i denna kanal, löpande. Den information som gått ut gäller tills vidare. I tillägg till denna information har följande tillkommit: 1. Handbollsförbundet har ställt in resterande omgångar av seriespelet för seniorer. För KSK:s del så betyder det att damernas utvecklingslag i division 3 inte behöver spela färdigt sina matcher. Den tabell som rådde vid tillfället då man ställde in, gäller och det betyder glädjande nog att KSK har ett utvecklingslag i division 2 på damsidan nästa säsong. Vi ska säga att detta redan var klart innan och inte påverkades av denna åtgärd. Mycket starkt jobbat så stort grattis till KSK dam. Ett utvecklingslag i division 2 ger klubben väldigt fina möjligheter att bredda seniorverksamheten med god kvalitet och successivt slussa in spelare till spel i vårt division 1-lag.Beslutet om att ställa in resterande matcher gäller även all annan seniorverksamhet inkl trim. 2. Vi har fått några frågor från ledare om vad som gäller om man ser en rekommendation från KSK som inte har sin motsvarighet från samhällets kanaler. KSK har tex valt att inte ha någon träningsverksamhet i grupp alls just nu och det kommer gälla tills vidare. Vi anser vi på detta sätt bäst bidrar till myndigheternas mål att bromsa/sprida ut virusets spridning över tid. Vi håller självfallet en löpande dialog kring detta framöver men träningsförbud i grupp gäller tills vidare oavsett form och plats. Självfallet är det möjligt att träna individuellt på ett ansvarsfullt sätt för var och en. 3. Stockholm finals (där vi har anmält F05 två lag och F06 ett lag), ställs in. 4. Samlingar för uttagningar till distriktslag som skulle gått av stapeln under mars/april. Ställs in tills vidare. Mer information kommer att komma från förbundet till ansvariga längre fram. 5. USM är inställt under mars månad och vidare information kommer att komma från Svenska handbollsförbundet här. Vi kommer fortsätta att göra uppdateringar på denna sida samt på vår facebooksida. Vi rekommenderar också lagen att kommunicera via mail eller annan digital kanal ut till sina spelare och föräldrar så alla nås av den löpande informationen Ta hand om varandra och respektera de rekommendationer som kommer från myndigheterna. KSK Styrelsen Kungsängen Handboll 19 mar 2020 0kommentarer
  • KSK herr tillbaka i division 1!

    Efter en avslutningsmatch för tomma läktare och med fansen på solidsport tog KSK herr en trygg seger i den avslutande matchen mot Uppsala med 36-30. Redan innan matchen hade KSK även vid förlust mer än 80 mål förprång som primärt Gimonäs skulle hämta in. Nervositeten i laget var därmed inte så hög. Samtidigt som KSK vann så förlorade dessutom Gimonäs mot Brännan vilket gjorde att KSK:s avstånd till tvåan Gimonäs slutade 4 poäng. KSK och nye tränaren Robban Söderberg tillsammans med nygamle lagledaren Per Wall, gick in i säsongen med en trupp som kvalittetsmässigt definitivt höll division 1-klass men som i antal var lite för få för att vi skulle klara ett större antal sjukdomar eller skador. Lyckligtvis har vi haft få skador varav den värsta (ett brott i handen på Linus Selander) kom förhållandevis sent på säsongen. Truppen har därför kunnat vara hyffsat intakt under säsongen och Robban har sluppit möblera om alltför mycket i uppställningen. Totalt sett har det blivit endast två förluster under säsongen. Dels Cliff borta och dels Täby centrum när seriesegern i praktiken redan var klar. Utöver dessa och en oavgjord mot Gimonäs uppe i Norrland så har segrarna radats upp under säsongen på ett imponerande sätt. Det är inte speciellt vanligt att ett lag som åker ur en serie, vänder och går upp direkt året efter och vi är mycket stolta över att våra grabbar tog tag i sig själva gjorde det. Så känn er stolta, killar. Vi är många som hade velat varit där och firat er nu i eftermiddag istället för att tvingas ha publikfritt i hallen i denna stund. Nu följde vi er på solidsport istället (tack Marcel och Anders) och fick er hälsning in i kameran efter matchen. Andra intressanta händelser i serien denna sista omgång är att Bolton i slutet på matchen tog kvalplatsen uppåt framför näsan på cliff. Sedan tidigare var det klart att öjeby och våra stockholmsvänner Lidingö åker ner i division 3 nästa år samt att Sundsvall och Switiod får kvala för fortsatt spel i division två. Vi önskar dem samt Bolton och Gimonäs, som får kvala till divsion 1, lycka till. Kungsängen Handboll 14 mar 2020 0kommentarer
  • Söndagens dammatch i division 1 mellan KSK-AIK är inställd

    Som ett tillägg till tidigare riktlinjer och information så vill vi meddela att söndagens match mellan KSK och AIK, i Ekhammarhallen,är inställd av Svenska handbollsförbundet. Kungsängen Handboll 14 mar 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter