• Torsdagens match för KSK dam

    Vi rekommenderar alla som har någon form av känning av en infektion i kroppen, att stanna hemma från dagens match i ekhammarhallen. Tänk på dina medmänniskor. Matchen planerar att filmas så den kan ses på solidsport. Inom kort kommer svenska handbollsförbundet att gå ut med en strategi för hur man tänker förhålla sig till Coronarisken. KSK återkommer med information om detta samt om hur vi anser att vi som klubb bör agera. Till dess rekommenderar vi att man följer folkhälsoinstitutets rekommendationer och iaktar försiktighet för sin egen och andras skull. KSK Styrelsen Kungsängen Handboll 12 mar 2020 0kommentarer
  • KSK:s juniordamer till steg 5 i JSM!

    Framgångarna för KSK fortsätter. Vi är stolta att kunna meddela att KSK:s Damjuniorer under helgen har gått till finlasteget, steg 5 efter en fantastisk insats i Ystad. Första matchen mot Alingsås bjöd på hårt motstånd i första halvlek men där KSK var starkare i andra halvek och lyckades vinna med 28-22 och fick med sig 2 poäng, Så en bra början på helgen! Match två var mot ytterligare en storklubb, Skövde där vi får en kanonstart och leder med 8-4 innan de jobbar sig ikapp till ledning 11- 10 i halvlek. Matchen är fortsatt jämn men till slut förlorar vi mot ett väldigt bra Skövde trots en starkt KSK-insats. Söndagen startar med match mot hemmalaget Ystad IF, som till en början höll jämna steg med oss men där vi till slut rinner iväg till en vinst med 20-15. Därmed var det, efter en pastasalladuppladdning, dags för avgörande match mot Kungälv! . Vi får till en fullträff i alla lagdelar och leder matchen från början till slut. Trots Kungälvs försök med bland annat dubbelpunkt så håller vi oss kalla och ser till att hålla avståndet hela matchen. En fantastisk känsla och den lilla klubben Kungsängen för andra året i rad representerade i steg 5! Lagledningen vill även tacka Ystad IF Handboll för ett fint arrangemang med trevligt bemötande i en arena av yttersta klass. Kungsängen Handboll 9 mar 2020 0kommentarer
  • Täby C - Kungsängen

    Täby C - Kungsängen En riktigt sorglig historia. Vi ställer in skorna och tror att matchen ska vinna sig själv. Vi ligger alltså under med 20-10 i halvtid och lyckas ändå snygga till siffrorna till förlust med två. Katastrofdålig inställning och jag kommer inte göra detta referat så mycket längre än så. Vi glömmer snabbt och kör 140% nästan gång det är dags för match. Nästa match är den sista för i år. Hemma i ekhammar mot Uppsala, hoppas vi kan få ner så mycket folk som möjligt så att vi kan avsluta detta på bästa vis. Lördag 14/3 klockan 16:00 ses vi i ekhammar och rundar av denna säsong tillsammans. Väl mött //#99 Herrar A 7 mar 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter