Johans tankar inför Boden borta. 19/2
Nu är det dags för vår ledare och materialare Johan Ledin att presentera sina tankar inför den kommande bortamatchen mot Boden. Vad har du för tankar om Boden som motståndare? - Dom är alltid starka på hemmaplan. Dom har ett par niometersspelare som vi får se upp med. Vad kommer laget behöva fokusera på för att ta två poäng? - Bra försvarsspel är a och o sen löser sig resten. Bibehålla våran fart som vi kan så löser det sig säkert. Vad hoppas du kunna bidra med under matchen? - Peppning och att finnas där för tjejerna och underlätta för dom. Du har varit en del av detta lag i några år nu, vad tycker du är det bästa med ksk-dam? - Älskar sammanhållningen i detta lag, vi är som en familj. Stöttar varandra i vått och torrt.❤️?🔥
Damer A
18 feb 2023
0kommentarer
KSKTIOR
Hej Vi vill med denna information besvara uppkomna frågor kring KSKTIAN. En gång varje år är det tradition och beslutat från styrelsen att alla lag från det år man fyller 9 år (U9) åker på Järnvägen Cup i Örebro som en gemensam klubbaktivitet för att skapa en fin gemenskap i föreningen mellan de yngre och äldre barnen samt mellan alla ledare och tränare. U7 spelar sitt första år och åker inte till Järnvägen Cup, inga ksktior. U8 har spelat 1 år åker inte på Järnvägen Cup, 1 häfte med ksktior. U9 har spelat 2 år och åker på sin första Järnvägen Cup, 3 häften med ksktior. Två häften går direkt till att bekosta Järnvägen Cup, det tredje häftet går till klubbens löpande utgifter som tex inköp av bollar, matchkläder och annat förbrukningsmaterial relaterat till KSKs verksamhet. Vänliga hälsningar Styrelsen
Kungsängen Handboll
16 feb 2023
0kommentarer
FÖRLUST MOT TUMBA. (24-27)
Det blev en ny förlust för damerna under lördagen där matchen slutar 24-27 till Tumba. Du nämner inför matchen att det skulle bli viktigt med inställningen, upplever du att vi har rätt inställning under matchens gång? - Jag tycker absolut att inställningen var med denna match. Vi peppar varandra och kämpar på från start, sen att det tyvärr inte går hela vägen beror på annat. Du nämner även att det kommer bli viktigt med ett bra försvar. Lyckades vi? - Stundtals är försvaret grymt, speciellt när vi vågar lyfta, störa spelet och får träff på Tumbas skyttar. Sen är det några scenarion där vi står lite för glest. Vad hade vi kunnat göra annorlunda? - Som tidigare nämnt tycker jag inte att vi gör en dålig match, sen är det väll alltid saker man kan förbättra. Vi hade kunnat ha lite bättre kommunikation bakåt och sätta lite fler bollar framåt. Annars tycker jag att vi kämpar på hela matchen. Vad kan vi ta med oss från matchen? - Jag tycker att vi var riktigt match-sugna från uppvärmning till slut. Surt att vi förlora men förhoppningsvis gör detta oss bara ännu mer sugna på att ta hem en vinst på söndag mot Boden. Hur laddar vi om inför nästa match som spelas på bortaplan mot Boden? - Vi kör på ordentligt med träningarna i veckan och taggar om. Foto: Fotonettan AB
Damer A
14 feb 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter