#95 Alvas tankar inför Årsta AIK borta 29/11.
Nu var det ett tag sedan vi hade match, vad har laget fokuserat på under den matchlediga tiden? - Under denna matchfria period så har vi fokuserat på lite olika grejer. Men det största fokuset har nog varit vårat 5 mot 6 spel samt samarbetet i försvar. Matchen spelas den 29/11 mot Årsta AIK. Vad har du för tankar inför denna match? - Det ska bli roligt att spela match igen efter 2 veckors ledighet från match. Jag hoppas att vi får möjlighet att träna på något av det vi har gjort på träningarna i matchsituationen. Du är upplockad från juniorlaget inför i år, vad är den största skillnaden med att spela med damerna? - Den största skillnaden är nog farten på spelet. Då allting görs snabbare och går snabbare. Eftersom lagen vi möter och spelarna i laget har mer erfarenhet och kan använda sig av det så blir det alltid mer utmanande och man behöver tänka om i vissa situationer och lära sig hur man ska göra. Detta gör det mer utmanande vilket ger en stor motivation till att förbättras och lära sig nya saker. Hur tycker du att säsongen har känts hittills? - Säsongen hittills känns väldigt bra. Vi har haft många framgångar men ibland också lite motgångar, men det är bara något vi kan lära oss av. Vi spelar riktigt bra och det är riktigt kul att spela. Vad är dina styrkor som handbollsspelare? - Mina styrkor skulle jag säga är min spelförståelse, spänst och att jag alltid är öppen för att lära mig nya grejer som är både avancerade och lätta.
Damer A
26 nov 2022
0kommentarer
Tack för den här tiden
I mitten av oktober lämnade jag, efter 2,5 år, min tjänst som kanslist. Det har varit ett fantastiskt roligt jobb där jag kommit i kontakt med tränare, ledare, ”gamla” som unga spelare och föräldrar. Jag lämnar givetvis inte klubben utan kommer fortsätta med mitt uppdrag i styrelsen med bl.a ansvar för tävlingsfrågor och seniorverksamheten. Tack till er alla för att ni förgyllt min tillvaro under denna tid, och fortsätt med det fina jobb ni gör för våra ungdomar, seniorer och för klubben Passar på att hälsa vår nya kanslist, Peter Wallin, välkommen. Närmare presentation av Peter kommer inom kort. Tack för mig vi syns i hallen Micke
Kungsängen Handboll
24 nov 2022
0kommentarer
KSK:s samarbete med Dunrosstiftelsen
Under helgen 19-20 november så var klubbens ordförande Anders Melin och Thomas Andersson från styrelsen, i Göteborg och medverkade på Dunrossdagarna. Dunross är en stiftelse som stöttar klubbar mot att dessa följer Dunross riktlinjer om fair play. Dunross har 1 anställd men har 162 anslutna klubbar över hela Sverige, av vilka KSK är en. De 162 anslutna klubbarna finns inom basket, fotboll, handboll, bandy och innebandy. Vi träffar ordförande Anders Melin och pratar lite om Dunross. Vad var det som gjorde att vi ansökte om att ansluta oss till Dunross 2018, Anders? -Någon i styrelsen fick information om Dunross och vi läste på vad stiftelsen stod för och insåg direkt att det stämde väldigt väl med vår egen verksamhetsplan och filosofi. Kan du berätta lite om vad Dunross gör? -Dunross är som sagt en stiftelse som vill stötta och stimulera idrottsklubbar att skapa en meningsfull och utvecklande tillvaro för barn och ungdomar. Det gör man genom att du som klubb förbinder dig att stå upp för bra värderingar. För oss var det självklara värderingar som vi ville vara en del av. Vi ska också bära Dunross logga på ungdomslagens matchtröjor, vilket vi ju gör på magen på alla ungdomslagens matchtröjor. Och nu har ni varit på Dunrossdagarna. Vad är det? -På Dunrossdagarna får klubbar från olika idrotter möjlighet att träffas och lyssna på duktiga föredragshållare inom olika ämnen som är viktiga. I år har vi lyssnat på föredrag om psykisk hälsa och ohälsa bland ungdomar och idrottens roll där. Ett föredrag handlade om nivåindelning och hur olika barn utvecklas och att man därför måste ha fokus på utveckling snarare än resultat inom barn-och ungdomsidrotten. Ytterligare ett föredrag handlade om värdegrundsarbete. Minst lika viktigt är dock den möjlighet du får att nätverka med andra klubbars representanter och få inspiration och ideer. Tack Anders. Är det något ytterligare du skulle vilja lägga till innan vi avslutar? Ja. Dunrosstiftelsen kommer ha ett seminarium vid två olika tillfällen på GiH i Stockholm, 29/11 och 30/11. Dessa seminarier vänder sig både till ledare och föräldrar och är något som vi från styrelsen i KSK varmt rekommenderar våra medlemmar att gå på. Intresserade anmäler sig på länken nedan. https://simplesignup.se/event/197762-dunrosstraeff
Kungsängen Handboll
20 nov 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter