• UDDAMÅLSSEGER PÅ BORTAPLAN! 28-29

    Vinst i en otroligt tuff bortamatch! Vi vinner mot Huddinge HK med 28-29 efter en mycket jämn drabbning. Vad säger du Nattis om denna vinst? - Det är två otroligt sköna poäng vi krigar med oss hem från Huddinge. Vi går in med helt rätt inställning och en riktig lagmoral och tar grepp om matchen direkt. Det sista vi säger innan vi lämnar omklädningsrummet både innan match och i halvtid är att vi ska stå upp för och hjälpa varandra och framförallt ha riktigt kul. Och det kan nog alla som såg matchen hålla med om att vi gjorde i 60 minuter! Hur var din känsla under matchen? - Otroligt bra! Vi fick en klockren start på både första och andra halvlek. Sista 10min får vi inte riktigt till det framåt och tappar lite i försvaret, men försprånget vi byggt upp under 50min gör att vi ändå lyckas hålla undan och vinna matchen. Tror att jag talar för alla när jag säger att det här var den roligaste matchen hittills! 😃 Vad tar vi med oss till nästa match? - Helt klart inställningen och stämningen i laget, både på planen och bänken. Vi krigar tillsammans och för varandra från start till mål och det var det som gav oss två poäng i lördags! Nu blir det lite vila från matchspel, hur ser kommande veckor ut inför matchen mot Årsta AIK tisdag den 29/11? - Den här veckan ser ut att bli lite lugnare än vanligt där vi får lite extra tid till att återhämta oss och vila. Men sen nästa vecka är det bara att köra på som vanligt igen och ladda upp för kommande matcher! 💪 Damer A 14 nov 2022 0kommentarer
  • #13 Nattis tankar inför Huddinge borta 12/11.

    Vi kommer senast från en match där vi inte kommer upp till vår högstanivå men där vi ändå hämtar in två poäng. Det var även lagkapten Nattis första match efter sin knäskada. Hur kändes det att äntligen vara tillbaka på planen igen? - Det är ju det här jag har krigat för sen i februari så det var såklart sjukt kul att äntligen få kliva ut på planen med laget igen! Du är även ny lagkapten för i år. Vad innebär den uppgiften för dig och vad tänker du att du kan bidra med i den rollen? - Det är jättekul att jag har fått det förtroendet och oavsett kaptensroll eller inte så försöker jag alltid att bidra med det jag kan. Jag är även en av de äldsta i laget och med det tror och hoppas jag att jag bidrar med rutin och trygghet. Vad tyckte du om den senaste matchen? - Jag tycker att vi gör en helt okej match. Vi hittar rätt i försvars- och målvaktsspelet och står stabilt tillsammans bakåt. Framåt får vi däremot inte riktigt till det till 100% men med det sagt gör vi ändå 27 mål framåt och tar hem 2 poäng vilket såklart är jättebra! Helgens match kommer bli tuff då motståndarna Huddinge fortfarande gått obesegrade hittills i serien. Vad har du för tankar inför denna match? - Det kommer bli tufft att kliva ut på bortaplan mot ett obesegrat Huddinge och det kommer krävas att vi kommer upp rejält i nivå och får spelet att fungera över hela banan, både bakåt och framåt. Vi kommer till match med en bra träningsvecka i ryggen och en härlig känsla i laget, så vi har alla förutsättningar för att göra en bra match. Vi måste bara se till att ha huvudet med oss i 60 minuter. Är det något speciellt vi måste ha med oss i mötet med Huddinge? - Som sagt, det kommer bli en tuff match så rätt inställning och viljan att göra en bra laginsats kommer vara väldigt viktigt. Damer A 11 nov 2022 0kommentarer
  • HEMMASEGER EFTER 27-14 MOT GIMONÄS UMEÅ!

    4 av 4 möjliga poäng den här veckan, vad har du att säga om veckan som varit? - Det har varit en intensiv vecka men vi är mycket nöjda med att ha inhämtat 4 poäng. Du sa inför matchen att vi behöver hitta ett lugn i vårt eget spel och följa vår matchplan. Hur tycker du att vi lyckades med det?  - Egentligen känner jag inte att vårt egna spel är särskilt lugnt även om jag inte upplever att vi blir stressade under matchen. Spelet känns generellt sett hackigt med flertalet slarvfel som påverkar rytmen men vi lyckas ändå knyta ihop säcken ganska tidigt i matchen. Vi har detaljer som vi behöver jobba på för att få ihop helheten till det bättre. Vi släpper endast in 14 mål, 7 per halvlek. Vad säger du om försvarsspelet i matchen? - Att släppa in så pass få mål är ett tecken på att försvarsspelet är bra. Målvakterna gör det också bra under hela matchen. Vi får oftast bra träff vilket resulterar i lättare räddningar och snabbare spelvändningar. Nästa helg kommer en betydligt tuffare match. Vad ska vi ta med oss från denna matchen och vad behöver vi förbättra för att lyckas knipa 2 poäng i nästa match? - Nästa helg är det som sagt en riktigt tuff match mot Huddinge som för närvarande vunnit alla sina matcher. Vi kommer behöva ta med oss vår fina inställning men även bli mer noggranna i detaljerna för att kunna sätta varandra i bra lägen, då blir vi farliga från alla positioner. Damer A 7 nov 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter