FÖRLUST MOT TUMBA. (29-22)
Helgens match mot Tumba slutade tyvärr med förlust. Vad har du för tankar om matchen? - Vi får inte till det varken framåt eller bakåt och sätter inte dit de lägen vi får. Tumbas spelare får springa fritt och hittar många ytor att kliva på. Vi blir lite ställda av deras starka inledning och hittar inte riktigt tillbaka till det spelet som fungerat för oss hittills under säsongen. Vad tänker du att vi behöver förbättra inför nästa match? - Vi behöver förbättra kommunikationen i försvarsspelet för att kunna täppa igen luckorna ordentligt. Framåt behöver vi framförallt hitta mer tålamod för att få längre spelföljder, speciellt när vi möter bra lag som Tumba. Finns det något positivt att ta med oss från matchen? - Det var inte mycket som var bra men ska jag nämna något så skulle det vara att vi går från att ligga under med 12 mål när det är 9 minuter kvar till att förlora med 7. Trots att vi ligger under stort så fortsätter vi kämpa. Hur laddar vi om till nästa match som är redan på onsdag hemma mot Uppsala? - Lördagens resultat är glömt och nu blickar vi bara framåt mot onsdag. Vi ska försöka få lagdelarna att stämma igen så att vi kan ge Uppsala en riktig match!
Damer A
30 okt 2022
0kommentarer
#21 Linnéas tankar inför Tumba borta på lördag!
Vi kommer senast från en vinst mot Boden. Vad har du för känsla efter den matchen? - Efter 4 raka vinster kan känslan inte vara annat än bra! Vi gör en riktig laginsats mot Boden och bara öser in mål i 60 minuter. Vi har jobbat vidare med spelet under veckan och ser fram emot att kriga om 2 nya poäng på lördag! Du är ny i laget för i år, vad har du fått för känsla och uppfattning om laget såhär långt? - Det är alltid speciellt att byta lag men jag har verkligen blivit välkomnad med öppna armar. Det är ett riktigt härligt gäng med duktiga handbollsspelare som jag är glad att få vara runt. Har alltid haft uppfattningen att KSK är ett väldigt peppande och stöttande lag vilket verkligen har stämt! Vad är dina styrkor som handbollsspelare? - Jag skulle säga att en av mina främsta styrkor är att driva tempo i spelet! I kommande match möter vi Tumba på bortaplan, som även de har startat säsongen med full pott. Vad tror du blir viktigt för oss inför denna match? - För att kunna ge Tumba en riktig match är det viktigt att vi fortsätter följa matchplanen och kör på som vi gjort hittills. Vi har gjort en stark inledning på säsongen så vi måste fortsätta i samma takt och inte bli för bekväma. Vårt kontringsspel har visat sig vara riktigt starkt så det tror jag blir en nyckel även i helgen. Vad är Tumbas styrkor? - Tumba kommer från spel i allsvenskan förra säsongen och har behållt stora delar av den truppen. De har ett starkt lag på pappret med många individuellt duktiga spelare. Deras främsta styrka måste vara att det är ett samspelt lag med mycket rutin tillsammans. De har även duktiga skyttar. Tumba är hittills obesegrade men på lördag ska vi göra allt för att ändra på det! Hur ser den optimala uppladdningen ut för Linnea? - Den optimala uppladdningen för mig består av en stor frukost (helst bananpannkakor), en god lunch, hög musik i lurarna och massa frisk luft!
Damer A
28 okt 2022
0kommentarer
TVÅ NYA POÄNG EFTER 42-25 MOT BODEN!
Det var tre veckor sedan senaste hemmamatchen, hur kändes det att få spela inför hemmapublik igen? - Det var jättekul! Det var många som kom ner för att heja och det märktes verkligen. Jag tycker att det var roligt att några fick med sig en trumma, det ger publikstödet lite extra effekt. 👏 Matchen var en målrik historia då vi gjorde över 40 mål. Vad tror du att nyckeln till detta var? - Vi fick till ett bra tryck i anfallsspelet och fortsatte köra vårt spel genom hela matchen. Vi ger inte efter trots att vi leder med ganska mycket redan i halvlek utan fortsätter köra på ända till slutsignalen vilket gav utdelning. Du nämnde inför den här matchen att det var viktigt med en bra känsla, hur upplever du att känslan var under matchen? - Jag tycker att vi hade en bra stämning i laget redan från uppvärmningen. Vi går in med en bra inställning och vi spelar ett tufft men schysst spel. Den här matchen vinner vi genom en riktig laginsats. Ur en målvakts perspektiv, vad skulle du säga om försvarsspelet i söndags? - I vissa lägen känns det som att vi kan vara lite tuffare där vi låter dem komma lite för nära utan att vi smäller på, men sett över hela matchen tycker jag att vi står bra bakåt och de får kämpa för att komma till bra lägen. Vi lyckas även sno många bollar och tvingar dem till en del dåliga avslut vilket ger oss kontringslägen som vi förvaltar vilket är superkul! Vad hoppas du att vi tar med oss från denna match till de kommande matcherna? - Vi var duktiga på att fokusera på vårt spel och gjorde det vi hade kommit överens om. Vi fick också till ett snabbt spel vilket jag hoppas vi kan bygga vidare på i de kommande matcherna.
Damer A
25 okt 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter