Ännu en seger för Herrlaget!
Efter en stark inledning av årets seriesäsong ställdes herrlaget i andra omgången mot Skuru på bortaplan i måndags kväll. Planen var att spela ett snabbt kontringsspel för att tvinga Skurus spelare något äldre spelare till mycket löpning. Istället drogs kungsängen initialt ner till Skurus långsammare uppställda speltempo. Trots detta hade kungsängen förhållandevis bra kontroll på matchen redan från början och ledde i halvtid med 14-8. Samtidigt som Kalle Kvarnefalk i målet gjorde ännu en bra insats så ökade Kungsängen tempot rejält i andra halvlek. Inte minst bidrog William Eriksson till detta högre tempo och William blev till slut också bäste målskytt med 6 mål. Det högre tempot bidrog till att kungsängen kunde ta hem andra halvlek med 19-9 och matchen totalt med 33-17. Full pott efter två omgångar och 27 plusmål känns bra inför fortsättningen av serien och därtill en serieledning, trots att truppen haft en del spelare på skadelistan i inledningen. På Lördag 2/10 väntar Tumba hemma i Ekhammarborgen kl 16,15. Då kommer Covidrestriktionerna vara borta och vi välkomnar alla som längtat efter att kunna se fin handboll live, att heja på våra killar på plats. Är du förkyld stannar du självfallet hemma så vi är rädda om varandra.
Kungsängen Handboll
29 sep 2021
0kommentarer
USM F-18, Live från Västerås Arena
Våra damjuniorer tar sig an första steget i USM, genom att via E18 ta sig till Västerås Arena och i tur och ordning möta Uppsala HK, VästeråsIrsta HF och HK eRPing. Alla matcher livesänds på SolidsSport USM F-18 Matcherna spelas enligt följande schema: lör 25/09 14:00 VästeråsIrsta HF - HK eRPing 16:00 Kungsängens SK - Uppsala HK sön 26/09 10:00 VästeråsIrsta HF - Kungsängens SK 11:00 Uppsala HK - HK eRPing 14:00 HK eRPing - Kungsängens SK 15:30 VästeråsIrsta HF - Uppsala HK
Kungsängen Handboll
23 sep 2021
0kommentarer
Serien är igång. Stark start av Herrlaget
Säsongens första match för herrlaget i division 1 norra gick av stapeln mot Nyköping under lördagen. KSK, som spelat allt bättre under försäsongen, kom till spel utan Simon Andersson och Danne Höglund som stod på skadelistan. Trots detta började KSK mycket starkt och drog snabbt ifrån för att efter första halvlek leda med hela 10 bollar. I början av den andra halvleken spelade Nyköping upp sig och försprånget minskade till 5 bollar. Ett par byten och taktiska förändringar från tränarduon Lundstad/Bergendorf och matchbilden vände till KSK:s fördel igen och vi kunde dra ifrån och vinna med hela 12 bollar till slut. Matchen bjöd på många starka individuella prestationer. Inte minst målvakten Kalle Kvarnefalk satte från första stund, tonen med att spika igen målet. Kalle hade sedan egentligen inte någon svag period under hela matchen och blev välförtjänt matchens lirare. Axel Abrahamsson blev bästa målskytt med 7 mål följt av Markus Kvarnefalk och Anton Selander med 5 mål. Herrlaget förefaller ha hittat balansen i laget lagom till seriestart. Med en mix av erfarna spelare med rutin från högre serier, kombinerat med nya egna hungriga produkter från ungdomsleden som redan nu visar att dom tänker vara med och leka under säsongen. Sammanfattningsvis en prestation som gav mersmak.
Kungsängen Handboll
23 sep 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter