• Elias och Filip flyttar västerut!

    Kungsängens SK kan meddela att 2 spelare ur vårt framgångsrika P05/06 lag väljer att gå på handbollsgymnasium på annan ort. Det är anrika handbollsgymnasiet Katrinelund (nationell antagning) som hägrar för Elias Lundstad (RIG) och Filip Melin (NIU), som väljer det som nästa anhalt i sina handbollskarriärer. I tuff konkurrens valdes 8 RIG och 8 NIU platser ut till både killar och tjejer nationellt i årskullen 2005, här knep KSK alltså 2 platser, fantastiskt! KSK är otroligt stolta att återigen kunna visa att vi kan få fram unga lovande spelare som håller hög nationell klass i sina åldersgrupper. På senare tid har vi skämts bort med många nationella framgångar nu ser vi återigen att KSK kan fostra fram duktiga spelare. Grattis till era studieplatser Elias och Filip och tack för att ni är fina ambassadörer för KSK! KSK önskar Elias och Filip lycka till på sitt nya äventyr och hoppas att deras nya klubb kommer att ta väl vara på dem. /Styrelsen Kungsängen Handboll 21 apr 2021 1kommentar
  • Cecilia och Tindra fortsätter

    KSK kan meddela att ytterligare två spelare är klara inför nästa säsong, Cecilia Åsén och Tindra Balczar. Vi önskar dem lycka till och ser fram emot att se dem i Ekhammar även säsongen 21/22. /Styrelsen Kungsängen Handboll 14 apr 2021 0kommentarer
  • Moa Andersson till Kungsängens SK

    Vi kan med stor glädje meddela att det i veckan blev klart att KSK:s damer får Allsvensk förstärkning till kommande säsong. Moa som de senaste 7 säsongerna spelat i allsvenska Skånela, har bestämt sig för att säsongen 21/22 bära den vinröda tröjan Välkommen hem Moa -Tack Vad är det som gjort att du valt KSK? -Jag känner att klubben har höga ambitioner och tydliga målsättningar som det ska bli roligt att vara en del av. Min förhoppning är att jag, med den rutin jag samlat på mig, ska kunna hjälpa min moderklubb att nå de uppsatta målen. Kungsängen spelar en handboll som jag tycker om med mycket kontringar och snabba spel, och jag har haft Bosse som tränare tidigare så det känns tryggt. Du väljer att gå från Allsvenskan till Div 1 hur kommer det sig? -Jag var sugen på en förändring så när KSK hörde av sig och ställde frågan så kändes det som en väldigt spännande utmaning. Jag är bara 24 år och min ambition är att fortsätta utvecklas och KSK känns som en väldigt bra miljö för det. Jag har gjort 7 år i Skånela och har spelat i Allsvenskan i 6 säsonger. Det har varit väldigt roliga och utvecklande år. När jag flyttade till Skånela så var KSK i division 4 så klubben har gjort en fantastisk resa hittills. Nu ska det bli jättekul att försöka bidra med det jag kan för att vi ska ta ytterligare ett steg. Bosse o Ken vad ser ni att Moa kommer betyda för laget? -Moa passar bra in i det spel vi vill spela och med sin Allsvenska rutin och spetskompetens kommer hon tillföra kvalité både på träning och match. Styrelsen hälsar Moa välkommen och vi ser alla fram emot att se henne i den vinröda tröjan i Ekhammarhallen kommande säsong. Kungsängen Handboll 3 apr 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter