• Ingen inomhusträning vecka 10

    Vi har blivit ombedda av kommunen att inte träna inomhus under vecka 10. Detta pga rådande covid-19 situation direkt kopplad till fjällresenärer som kommer hem efter sportlovet. Det betyder att ingen träning inomhus under vecka 10 är tillåten. Detta gäller alla våra hallar och lag. Utomhusträning är tillåten. Vi räknar med att inomhusträningen är igång igen från måndag vecka 11 med samma förutsättningar som tidigare för barn och ungdomsverksamheten. Vänliga hälsningar KSK styrelse Kungsängen Handboll 6 mar 2021 0kommentarer
  • Kansliet obemannat Vecka 10

    Med anledning av kommunens rekommendationer gällande bl.a.stängda idrottshallar under kommande vecka så kommer kansliet vara obemannat under vecka 10. Ni kontaktar mig som vanligt på mail, kansli@ksk.se om det är något ni behöver hjälp med så hör jag av mig så fort som möjligt. Från vecka 11 är jag på plats måndagar och onsdagar mellan 17:00-20:00 Micke Linde KSK kansli Kungsängen Handboll 6 mar 2021 0kommentarer
  • Allt matchspel inställt från idag 25/2

    Hej alla ledare!  Tydliga tecken på en tredje våg covid finns i samhället och det har föranlett Stockholms handbollsförbund att ställa in alla enstaka matcher som planerats in. Ni behöver därför kontakta era spelare och föräldrar och meddela detta. Beslutet gäller redan från idag 25/2.  Samtidigt har allt seniorspel ställts in resten av säsongen från division 1 och nedåt.  Samtidigt som det är ett tråkigt besked så vet vi att det är ett flitigt resande under det annalkande sportlovet vilket riskerar att öka smittspridningen ytterligare efteråt och ur det perspektivet tror vi att det är ett korrekt beslut.  Träning får genomföras med samma restriktioner som tidigare. Oerhört viktigt att man stannar hemma om någon familjemedlem eller någon man umgåtts med nyligen, är sjuk. Ta hand om er och om varandra. Det finns med dagens information goda möjligheter för en normal säsong 21/22. Ksk styrelsen Kungsängen Handboll 25 feb 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter