• Prenumerera på Stürmerfoul och stöd KSK!

    Hej Alla handbollsintresserade! Kungsängens SK kan erbjuda sina medlemmar att prenumerera på Handbollsmagasinet STÛRMERFOUL och samtidigt stötta KSK. Hela 50% av prenumerationsavgiften på 499 kr (249,5 kr) skänker STÛRMERFOUL tillbaka till KSK för varje ny prenumeration, SNYGGT VA? DU som prenumerant får 6 st nummer av magasinet STÛRMERFOUL per år, fullspäckat med intressanta handbollsreportage med allt mellan himmel och jord. Ta chansen och förkovra dig, skratta, fundera och kanske få en och annan insikt i vår fantastiska idrott genom denna prenumeration. En sak till som är bra med STÛRMERFOUL är att tidningen är helt fri från spelannonsering! Ännu en anledning att stötta magasinet och KSK. Hur gör man då för att gynna ett bra magasin och en fantastisk förening? Jo maila namn och adress till kansli@ksk.se och märk mailet med "STÛRMERFOUL" så återkommer magasinet med hur du går tillväga med betalning etc. /STYRELSEN Kungsängen Handboll 9 feb 2021 0kommentarer
  • träningsstart igen 25/1 för barn födda 05 och yngre

    Myndigheter och regering har kommit med nya rekommendationer och kommentarer från klubben gäller som tillägg till de tidigare kommunicerade instruktionerna: 1. Barn födda 2005 eller senare får börja träna inomhus igen från och med nu på måndag 25/1. I UBG får max 20 personer vara på planen samtidigt inklusive ledare. För de lag som tränar i ekhammar och stora hagnäshallen så får 25 personer vara på planen samtidigt. Tills vidare gäller att alla spritar sig före och efter träning och att ingen närkontakt får ske under träningen. Kom till hallen så sent som möjligt innan träningen startar men inte tidigare än 10 minuter innan. 2. Matchpausen fortsätter till att börja med till slutet av februari. 3. Spelare/ledare som har covidsjuka familjemedlemmar stannar ALLTID hemma från träningen oavsett om spelaren själv har symtom eller inte. Också detta enligt tidigare instruktion. För de lag som tränar är det mycket viktigt att de instruktioner om hur man förhåller sig runt träningarna när man går ut och in i hallen samt användning av handsprit (se tidigare nyheter under klubbnyheter). Se nedan påminnelse om de regler som gäller när vi i KSK tränar i våra hallar och som kommunicerats tidigare: Vi är väldigt glada att våra lag får börja träna handboll igen. Alla lag som har två eller tre träningstider per vecka bör träna minst 2 pass per vecka. Ni som har tre pass men endast planerar att använda två av dem meddelar kansli@ksk.se vilket pass ni inte ämnar använda så Micke kan meddela kommunen detta (viktigt). KSK Styrelsen Kungsängen Handboll 22 jan 2021 0kommentarer
  • Information träning

    God fortsättning! Nytt år nya möjligheter! Nu hoppas vi att 2021 blir ett mycket bättre år än 2020 för världen, Sverige och handbollen! Dock är det fortsatt så att vi har hög smittspridning och ett oerhört tryck på sjukvården som innebär skarpa restriktioner för alla och så även föreningslivet, tyvärr! Det vi vet just nu är att alla hallar är stängda fram tills 24/1 i kommunen, så ingen inomhusträning är tillåten innan dess. Vi avvaktar nya besked från regering, FHM och hur SHF ställer sig till dessa, förhoppningsvis vet vi mer nästa vecka. Så fort vi vet kommer ny information. Vi uppmuntrar fortsatt till träning utomhus tillsammans med laget. Tänk på att hålla avstånd etc enligt tidigare instruktioner. //Styrelsen KSK Kungsängen Handboll 4 jan 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter